Program Bazında Zorunlu Dersler

Kredi: 3

Bu ders, çeşitli fakültelerden mezun olan öğrencilere, sinir sistemini ve davranışını anlamak için gerekli temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Bu derste dersler, temel nörobilim dersleri, moleküler biyoloji, histoloji, anatomi, biyofizik, farmakoloji ve iki tanıtıcı klinik derstir. Bu sınıfa katılan öğrenciler, molekülerden klinik problemlere kadar nörobilim üzerine bir dizi konu öğrenecek ve daha sonra nörobilim üzerine ileri dersleri almak için yeterli temele sahip olacaktır.

Kredi: 3

Bu ders nörobilim alanında özellikle hastalıklara neden olan fizyolojik ve patolojik süreçlerin öğrenciye tanıtılması amacını güder. Dersin ilk bölümünde kalsiyum sitotoksisitesi, serbest oksijen radikalleri ve oluşturdukları hasarlar, hücre ölümü ve nörodejenerasyona neden olan protein birikim bozuklukları, apoptoz, nekroz gibi temel fizyolojik mekanizmalar detaylı olarak tartışılır. Öğrencilere bu konu ile ilgili birer sunum yaptırılır. İkinci bölümde ise migren, epilepsy, anksiyete bozukluğu, psikotik bozukluklar, beyin travması, ödemi ve subaraknoid kanama gibi nöro-psikiyatrik hastalıkların temel mekanizmaları ve nörofizyopatolojisi detaylı tartışılır. Final sınavı öncesinde öğrenciler hastalık mekanizması ile ilgili bir makalenin sunumunu yapar.

Kredi: 3

Bu ders nörobilim alanına giriş dersi olup, santral ve periferik sinir sisteminin hücresel ve morfolojik özellikleri ile moleküler biyolojisi, elektrofizyolojik karakteristikleri ve fonksiyonel anatomisini inceler. Ders içeriğinde yer alan başlıca konular; nörotransmitterler, nöromedyatörler, nöronlar arası etkileşim, nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların mekanizmalarına giriş dersleridir.

Kredi: 3

Nöroanatomi dersleri, merkezi (beyin ve medulla spinalis) ve periferik (somatik ve otonom) sinir sisteminin gros yapısı ve fonksiyonu hakkında temel bilgileri verecektir. Teorik ve uygulamalı dersler birlikte yürütülecektir. Bu dersin temel amacı sinir sistemi ile ilgili daha ileri klinik veya araştırmalara temel oluşturacak, insan merkezi sinir sisteminin yapısal organizasyonu hakkında yeterli derinlikte temel bir anlayış kazandırmak.

Kredi: 0

Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi programkoordinatörleri tarafından dönemsel olarak S/U şeklinde notlandırılır. Dersin, YÖK kuralları çerçevesinde, en az bir kere alınarak başarıyla tamamlanması gerekir. Program spesifik kurallar program koordiantörleri tarafından belirlenerek öğrencilerle paylaşılır.

Kredi: 0

Bu ders kredisiz olup, danışman öğretim üyesinin, öğrencinin tez çalışmalarını değerlendirdiği bir derstir. Danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen tez konusu üzerinde yapılacak olan çalışma ve araştırmaların tümünü kapsar ve danışman öğretim üyesi tarafından dönemsel olarak S/U şeklinde notlandırılır.

Genel Zorunlu Dersler

Kredi: 3

Biyomedikal araştırmalarda etik ilkeler, deney hayvanları ile yapılan çalışmalarda etik, insan ve hasta hakları, klinik araştırmalarda etik, yayın etiği konularında uluslararası ve ulusal örnekler ve ilkeler sunulacaktır.

Kredi: 3

Biyoistatistiksel kavramlar ve akıl yürütmedeki önemli konulara giriş. Verilerdeki merkezi eğilim ve değişkenliği tanımlayan araçlar; örnek verilerle popülasyon araçları ve oranlarına ilişkin çıkarım yapmak için yöntemler; istatistiksel hipotez testleri ve grup karşılaştırmaları. Doğrusal regresyon, ANOVA, lojistik regresyon, hayatta kalma analizi, parametrik olmayan yöntemler, ROC analizi gibi, biyolojik problemlerin araştırılmasında kullanılan istatistiksel metotlar. Öğrencilerin kendi alanlarındaki sonucları oluşturma ve yorumlamaları için gerekli istatistiksel becerileri kazanması için bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilecek istatistiksel analiz ve yazılım pratikleri.

Kredi: 0

Yükseköğretim derslerinde etkili öğretme ortamı tasarlamanın temelleri, öğrenme prensipleri, İngilizce ders anlatımı, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme, not verme, öğrenciler ve öğretim üyeleri ile iletişim, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji.

Credit: 0

Yazın yeteneklerini olduğu kadar önemli okuma ve düşünme yeteneklerini de geliştirecek olan yazın dersidir. Ders hedeflerine okuma, yazma ve sınıf içinde ve dışında olmak üzere tartışmalarla ulaşılacaktır. Öğrenci performansı Yeterli/Yetersiz olarak değerlendirilecektir.

Program Bazında Seçmeli Dersler

Kredi:3

İnsandaki merkezi sinir sisteminin bağlantılarını ve bu bağlantıların temel özelliklerini tartışır. Bu dersin içeriği, monosinaptik refleks ve modülasyonu, omurilikteki kısıtlayıcı devrelerin yanı sıra hipokampal nöronlarda uzun ve kısa süreli kuvvetlenme, sinaptik plastisite ve iletimi de içeren çok çeşitli devreleri kapsar.

Kredi: 3

Mikroskopik görüntülemeler, sağlık bilimleri alanında önemli bir veri kazanım yöntemidir. Bu derste; görüntü ve görüntülemenin ana presipleri, sık kullanılan değişik yazılım programları ile görüntü analizi yöntemleri, görüntü segmentasyonu, kolokalizasyonun ilkeleri ve analizi, genel kantitasyon yöntemleri, üç boyutlu görüntülemelerde ölçümler, time-lapse imaj analizleri, görüntü birleştirme yöntemleri, görüntülerin makale için hazırlanmasında uyulacak etik ilkeler,  pratik çalışmalar yer alacaktır.

Kredi: 3

Sağlıklı kişilerde olduğu kadar çeşitli hastalıklarda beynin motor ve bilişsel performansını geliştirebilmek için kullanılabilecek bazı elektrofizyolojik yöntemler ve araçlar. Beyin ve sinir ağlarının çalışma mekanizması, EEG ve EEG kayıt yöntemi, tek hücre, çok hücre aktivitesi kayıt yöntemleri, duyularımızın eşikleri, sinir hücrelerimizin uyarılma eşikleri, beyin cerrahisi sırasında kayıtlamalar, derin beyin stimülasyonu (DBS), beyin bilgisayar ara yüzleri, bir beyin bilgisayar ara yüzü olarak EEG geri bildirimi (nörofeedback), nörofeedback uygulamaları, tDCS- transkranyal doğru akım uyarımı, tDCS transkranyal doğru akım uyarımı.

Kredi: 4

Sinir sistemi ve göz hastalıklarına multidisipliner yaklaşım. Dersin içeriğinde, sinir sistemine yönelik fizyolojik, patolojik ve farmakolojik temel ilkelerin gözden geçirilmesi, sık görülen sinir sistemi hastalıklarının tanı ve tedavi ilkeleri, sinir sisteminin enfeksiyonları, travma, vasküler, dejeneratif hastalıklar ve tümörler, erişkin ve çocuk hastalara acil servis yaklaşımı, poliklinikler, yataklı servisler ve yoğun bakım ünitelerinde bakımı, sinir sistemi hastalıklarına cerrahi yaklaşım; refraksiyon bozuklukları, glokom, retina hastalıkları, uveitler, oküler travma ve aciller, oküler adneks hastalıklarının tanı ve tedavi ilkeleri yer alacaktır. Bu stajda öğrenciler Erişkin ve Pediatrik Nöroloji, Nöroşirurji, Acil Tıp, Yoğun Bakım, Algoloji ve Oftalmoloji bölümlerinde çalışmalara katılacaktır. Programda dersler, paneller, sempozyumlar, klinik sunumlar, laboratuvar, patolojik ve görüntüleme yöntemlerinin demonstrasyonları yer alacaktır.

Kredi: 3

Bu dersin temel amacı uyku tıbbı ve uyku bozukluklarının daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır. Bu kurs, uyku düzeninde yer alan nörofizyolojik, kardiyovasküler, solunum ve endokrin mekanizmaların yanı sıra uyku genetiği ve kronobiyoloji konularını ele alacaktır. Polisomnografi kayıtları ve uyku evrelerinin skorlanması gibi araçlar ve yöntemler sunulacaktır. Öğrenciler, multidisipliner uyku tıbbı alanına girecek ve uykusuzluk, narkolepsi, parazomi ve uyku ile ilgili solunum bozuklukları dahil olmak üzere ana uyku bozuklukları kategorilerini tanımlayabilecektir. Başlangıçta, her katılımcı kurs süresi boyunca gözden geçirilecek kurs içeriği ile ilgili bilimsel bir araştırma kağıdı seçecektir. Bu bildiriler kursun son oturumunda sunulacak ve ödev final notunun bir parçası olarak değerlendirilecektir.

Kredi: 3

Mikroskopik görüntülemeler, sağlık bilimleri alanında önemli bir veri kazanım yöntemidir. Bu derste; görüntü ve görüntülemenin ana presipleri, sık kullanılan değişik yazılım programları ile görüntü analizi yöntemleri, görüntü segmentasyonu, kolokalizasyonun ilkeleri ve analizi, genel kantitasyon yöntemleri, üç boyutlu görüntülemelerde ölçümler, time-lapse imaj analizleri, görüntü birleştirme yöntemleri, görüntülerin makale için hazırlanmasında uyulacak etik ilkeler,  pratik çalışmalar yer alacaktır.

Kredi: 3

Bu ders, sinaptik aktarıma etki eden farklı ilaçların etki mekanizmalarına özellikle vurgu yaparak sinir sisteminin farmakolojisini kapsar. Asıl sorulacak soru: “Beyin nasıl çalışır ve yapı-davranış ilişkisi nasıl kurulur? Sinaptik bulaşmanın temel özelliklerini ve sinaptik bulaşmada ilaca duyarlı alanların tanıtılması amaçlanmaktadır. Merkezi sinir sistemindeki bütünleştirici kimyasal iletişimin bileşenleri, farklı terapötik ilaç gruplarının klinik kullanımı ile tüm kurs boyunca alınacaktır. Tarihsel bağlamda deneysel modellerin keşfedilmesine öncelik verilecektir.

Kredi: 3

Laboratuvar hayvanı modellerinin kullanımı insanda görülen sinir sistemine ait bozukluk veya hastalıkların fizyopatolojisini anlamada oldukça önemli bilgiler sağlar. Bu dersin amacı hayvan modellerindeki metodolojik prensipler ve kavramlarla ilgili bilgileri detaylı olarak anlamaktır. Bu ders laboratuar hayvanlarının temel fizyolojik, anatomik ve histolojik özelliklerine giriş yapacaktır. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, insan sinir sistemi hastalığı ve rahatsızlıklarını incelemek için en uygun hayvan modellerini tanıyacaklardır.

Credit: 3

Bu ders öğrencinin tez çalışmasına yönelik olarak danışmanı tarafından verilen özel bir derstir. Lisans derecesi ile kayıt yaptıran doktora öğrencileri 2 Bağımsız Çalışma ders kredisini, Yüksek Lisans derecesi ile kayıt yaptıran doktora öğrencileri ve MS öğrencileri ise eğitim süresi boyunca 1 Bağımsız Çalışma ders kredisini sayabilirler. Önemli olan, aldığınız Bağımsız Çalışma ders adlarının ve içeriklerinin kredi sayılabilmesi için farklı olması gerektiğidir.başlık ve konu içeriğine sahip

Genel Seçmeli Dersler